Scooter 50cc Ηλεκτρικό ή βενζινοκίνητο;

Σαν να μην έφταναν οι ήδη πολλές επιλογές σε scooter βενζίνης, που έκαναν την επιλογή σταυρόλεξο για δυνατούς λύτες, ήρθαν σε αυτά να προστεθούν και τα ηλεκτρικά, τα οποία πολλαπλασιάζονται συνεχώς και διεκδικούν το δικό τους μερίδιο στην πίτα. Ποια είναι όμως τα υπέρ και τα κατά κάθε τύπου ειδικά στην οικονομία;

Εάν πάρουμε σαν περίοδο αναφοράς τα 2 έτη, περίοδο κατά την οποία ένα scooter 50cc αναμένεται να διανύσει περίπου 12.000χλμ. Το κόστος συντήρησης του βενζινοκίνητου επιβαρύνεται με 4 λίτρα ορυκτέλαιου, 2 μπουζί, 1 μπαταρία και 1 ιμάντα που θα χρειαστούν, ενώ το ηλεκτροκίνητο στα 2 χρόνια θα χρειαστεί αλλαγή μπαταριών. Επιδότηση ηλεκτροκίνητου 20%, τιμή βενζίνης 1,85€/λίτρο, κόστος μιας πλήρους φόρτισης, ανα 100χλμ, 0,19€ (φυσικά το κόστος φόρτισης εκτός οικίας είναι τελείως διαφορετικό και πολύ υψηλότερο), κατανάλωση βενζινοκίνητου 1,6λίτρα/100χλμ. Με βάση αυτά έχουμε τον παρακάτω Πίνακα. Δηλαδή ο ιδιοκτήτης του ηλεκτροκίνητου δεν θα καλύψει ποτέ τη διαφορά που πλήρωσε για το πολύ ακριβότερο ηλεκτροκίνητο, ενώ το τελικό κόστος χρήσης του ηλεκτροκίνητου είναι 72€ μεγαλύτερο. Η συνολική επιβάρυνσή του είναι 972€ στη διετία.


Περίοδος 2 έτη ή 12000 χλμ
Κέντρο κόστους Βενζινοκίνητο Ηλεκτρικό
Καύσιμο-φόρτιση 324 22
Επιπλέον κόστος συντήρησης 43 0
0 0
Αλλαγή μπαταριών 33 450
ΣΥΝΟΛΟ ΠΕΡΙΟΔΟΥ 400€ 472€
Διαφορά στο κόστος κτήσης 900
Εχει πληρώσει παραπάνω 0 972€

Το μεγαλύτερο πλεονέκτημα ενός βενζινοκίνητου scooter είναι η ανεξαρτησία που προσφέρει ο ανεφοδιασμός ανά πάσα στιγμή. Σου τελειώνει το καύσιμο; Πηγαίνεις στο πλησιέστερο βενζινάδικο και σε δευτερόλεπτα έχεις φουλάρει βενζίνη. Αυτό δεν μπορεί να γίνει με ένα ηλεκτρικό scooter, καθώς μια μπαταρία, ανάλογα με τη χωρητικότητά της χρειάζεται από 3 έως και 8 ώρες, σε γενικές γραμμές, για μια πλήρη φόρτιση. Επίσης, η αυτονομία ενός ρεζερβουάρ είναι συντριπτικά μεγαλύτερη από μιας μπαταρίας, που σημαίνει ότι με ένα γέμισμα κάνεις 5 φορές περισσότερα χιλιόμετρα σε σχέση με μια φόρτιση (παίρνοντας σαν παράδειγμα το FALCON 50).

Οι επιδόσεις είναι ακόμα ένας παράγοντας που επηρεάζει την τελική επιλογή. Το βενζινοκίνητο έχει πολύ καλύτερες επιδόσεις ειδικά με 2 άτομα, από ένα ηλεκτρικό με κινητήρα μέχρι 2000W που είναι το αντίστοιχο. Ένας από τους σημαντικότερους λόγους που κάποιος θα επιλέξει scooter για τις μετακινήσεις του είναι η πρακτικότητα που προσφέρουν με τον αποθηκευτικό χώρο κάτω από τη σέλα και τα ντουλαπάκια στην ποδιά. Στα ηλεκτρικά scooter που έχουν αποσπώμενες μπαταρίες, αυτές βρίσκονται κάτω από τη σέλα για να είναι εύκολα προσβάσιμες, οπότε καταλαμβάνουν τον διαθέσιμο χώρο.

Πρέπει επίσης να συνυπολογιστεί ότι ο αγοραστής του ηλεκτροκίνητου έχει προκαταβάλλει τα 900€ της διαφοράς στην τιμή, ενώ παράλληλα έχει επιβαρύνει τους συνφορολογούμενούς του πολίτες και τον εαυτό του με τα 480€ της επιδότησης που έλαβε, ποσό το οποίο θα επιβαρύνει τον κρατικό προϋπολογισμό. Από την άλλη θα πρέπει τη στιγμή της αγοράς να διαθέτει και τα 480€ της επιδότησης την οποία θα περιμένει να του επιστραφεί αργότερα.

Εάν πάμε στα 125 κ.εκ. η ζυγαριά γέρνει πολύ περισσότερο υπέρ του βενζινοκίνητου γιατί η διαφορά τιμής αγγίζει τα 3.000€, αδύνατο να καλυφθεί. Από την άλλη το Falcon 125 έχει σχεδόν το ίδιο κόστος κτήσης με το 50άρι και σχεδόν την ίδια κατανάλωση (+0,3 λίτρα/100 χλμ.).

Πρέπει για του λόγου το αληθές να αναφέρουμε και τα εξής: την ταλαιπωρία του να φορτίζεις τις μπαταρίες σχεδόν καθημερινά (άραγε πού θα το κάνεις) και το χειρότερο τι θα κάνεις εάν υπολογίσεις λάθος την αυτονομία και μείνεις κάπου με το ηλεκτρικό (με το βενζινοκίνητο θα πας με ένα δοχείο να φέρεις βενζίνη) και ίσως υπάρχουν και άλλα σημεία προσοχής.

H JAWA στις πίστες των παγκοσμίων πρωταθλημάτων

František Šťastný, ένας από τους καλύτερους οδηγούς της JAWA
Πέτυχε μεγάλες νίκες στη σειρά του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος πίστας, όπου στον ανταγωνισμό με οδηγούς της MV Agusta (π.χ. John Surtees, Mike Hailwood ή ο θρυλικός Giacomo Agostini), της Honda (π.χ. Jim Redman), πέτυχε τις παρακάτω θέσεις τελικής κατάταξης:

1960: 4η θέση στην κατηγορία των 350 cm³
1961: 2η θέση (350 cm³)
1962: 4η θέση (350 cm³) και 9η θέση (500 cm³)
1963: 4η θέση (350 cm³)
1965: 5η θέση (350 cm³)
1966: 7η θέση (250 cm³), 4η θέση (350 cm³) και 4η θέση (500 cm³)
Πίσω από αυτές τις κατατάξεις υπάρχουν έντονες μάχες σε διεθνή κλίμακα. Ας αναφέρουμε τουλάχιστον τις σημαντικότερες νίκες (πρώτη θέση) του František Šťastný στη διεθνή σκηνή:

Grand Prix της Τσεχοσλοβακίας: 1954 250 cm³, 1956 350 cm³, 1958 350 cm³, 1959 350 cm³, 1960 250 cm³ και 350 cm³, 1961 350 cm³, 1962 500 cm³

Αυστριακό Grand Prix: 1960 350 cm³, 1962 350 cm³

Γκραν Πρι της Λαϊκής Δημοκρατίας της Γερμανίας: 1966 500 cm³

Grand Prix της Ομοσπονδιακής Δημοκρατίας της Γερμανίας: 1961 350 cm³

Σουηδικό Grand Prix: 1961 350 cm³

Συνεργασία με την Πολωνική Romet

Σας παρουσιάζουμε την Romet Πολωνίας. Μια παραδοσιακή ευρωπαϊκή εταιρία κατασκευής μοτοσικλετών, που δραστηριοποιείται στην παραγωγή από το 1948. Στην Ελλάδα οι μοτοσικλέτες της Romet διατίθενται από τη Euro Motors